18 Aralık 2013 Çarşamba

notebook chipsetlerin aşırı ısınması nasıl çözülür

notebook chipsetlerin aşırı ısınması nasıl çözülür
Öncelikle merhaba geçen hafta dell n5010 marka notebook um kapandı ve hiçbir şekilde açılmamaya başladı adaptörü bağladığım zaman adaptörün ışığı sönüyor ve bilgisayar hiçbir şekilde elektrik almıyor teknik servise götürdüm besleme devresi bozulmuş yenisini takmamız gerek dediler 180 tl gibide bir fiyat verdiler tamam dedim 2 gün sonra aradılar devreyi değiştirdik fakat şimdide chipsetler aşırı ısınıyor dediler chipsetleri değiştirmemize rağmen ısınıyor dediler sorunu çözemedik bilgisayarınızı iade edecez dediler. Cipsetler nasıl bukadar ısınır neden kaynaklanır soğutmanın bir yolu yok mu veya başka bir çözüm var mı fikir verirseniz sevinirim. 
Ayrıca iki buçuk yıldır ısınma problemleri vardı fakat bir sıkıntı olmadan kullanıyordum yukarıda bahsettiğim kapanma probleminden sonra besleme devresi arızası olduğunu söylediler değiştirdikten sonrada chipsetlerin aşırı ısınmasından bahsettiler bunu neden kaynaklı yapıyor olabilir öncedende ısınıyordur en azından bilgisayarı kullanabiliyordum şimdi hiç kullanamıyorum bir anda ne olduda chipsetler bukadar ısınmaya başladı.
Peki anakartı değiştirmek bir çözüm olabilirmi daha doğrusu uzun vadeli bir çözüm olabilirmi yoksa daha sonradan takılan anakartlar problem yaratırmı çünkü dell anakart göndermiyormus yani parçayı ancak yedek parçacılardan temin edebilirim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder