1 Kasım 2013 Cuma

HP Pavillon Dv6 Aşırı Isınma Problemi

HP Pavillon dv6 1238-et modelini kullanıyorum. Genelde ısınma problemleri yaşıyordum ancak son zamanlarda bu problem git gide arttı. Fanımı değiştirdim bir de bilgisayarın içini temizlettim bu durum kısa vadede iyi sonuçlar verse de yine aşırı ısınma sorunu devam etmekte. Durumla ilgili laptop ımı bir uzmana götürdüm ısınma probleminin çok yüksek ihtimalle Kuzey chipset'ten dolayı olduğunu ancak bunu da değiştirerek bilebileceklerini söylediler. Bu şekilde kullanmaya devam edersem de anakartımın yanma ihtimalinden bahsedip 200-250 TL'lik bir masraf çıkardılar. HP'nin bu modellerinde ısınma problemleri kronik ve de bilgisayarım gerçekten artık eski durumda ancak ısınma problemi bütün komponentler için en büyük bela durumundayken bu sorunu da çözmek istiyorum. Sizce bu yüksek ısınma probleminin çözümünü kuzey chipset değişimi giderebilir mi ya da bu ısınma probleminin kaynağını nasıl bulabilirim ? 
Bu arada bilgisayarım 2.53 Ghz Inter Core 2 Duo P8700 işlemci kullanmakta.
Buna benzer bir problemle ilgili hard disk testi yapılması önerilmiş ben de HD Tune adlı programla testi yaptım ve her hangi bir sorun çıkmadı. Ancak sürekli Critical hard disk temprature uyarısı aldım. Hard diskim şuan ortalama 57-58 derece civarlarında seyrediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder